mandag 18. mai 2009

17.mai!

Når jeg først er i gang, må jeg nesten lage et innlegg om 17.mai. Jeg kan jo ikke la Norges nasjonaldag forbigå i all stillhet! Jeg startet dagen kl.06.20 av at telefonen ringte. Det var sykdom på jobb, så jeg måtte komme så fort som mulig. Etter en rask dusj og litt frokost, tok jeg derfor en drosje (Team trafikk kjører selvfølgelig ikke buss så tidlig på helligdager) opp til botiltaket hvor jeg er ekstravakt. Jeg visste at jeg skulle jobbe på 17.mai, så det var ingen krise å måtte komme litt tidligere.

Siden vi var tre personer på jobb og skulle ha med oss fire personer i rullestol ned til byen for å se på barnetoget, ble det mye løping frem og tilbake for å få med alle rullestolene... Litt mas, men vi fikk hvertfall sett toget, viftet med norske flagg og ropt hipp, hipp, hurra! Etter byturen serverte vi lunsj, før klokka plutselig var to og jeg kunne tre av. Jeg måtte vente en halvtime på bussen, så jeg fikk endelig tid til å nyte den obligatoriske 17.mai-isen :)

Magnus og jeg spiste en deilig middag hjemme hos ham. Røkelaks, eggerøre og baguetter. Til dessert hadde vi jordbær med is. Nam nam!

På kvelden var vi på festmøte på Samfunnet. Magnus sang med TSS (Trondhjem studentersangforening), ellers var det taler, kake, mer musikk, innsettelse av nytt styre og allsang. En fin opplevelse!

Været gjorde også sitt til at det ble en flott nasjonaldag. Over 18 grader, sol og blå himmel! Herlig :)

2 kommentarer:

  1. naaam, jordbær! de så kjempegode ut! :D

    været i Trondheim var konge, synd det er masse regn i vente. Eller kanskje greit med tanke på semesteroppgaver og mappe. :p

    SvarSlett
  2. De var kjempegode også! ;)

    SvarSlett